Business Magazin - Anuarul dedicat femeilor de business din România

Intreviu apărut în Business Magazin nr. 742 (11 / 2020), supliment al Ziarului Financiar si pe www.bmag.ro.

1. Nume, vârstă, funcție, companie.

Nume: Susana Laszlo
Vârstă: 55 ani
Funcție: Co-acționar si CEO COSMETIC PLANT
Companie: COSMETIC PLANT
 
2. Date despre companie: cifră de afaceri, profit net, număr de angajați (2019) (investitii recente sau planificate, daca este cazul)

Cifră de afaceri: 11,5 mil RON
Număr de angajați (2019): 36
Investiții recente: În anul 2019 s-a investit în repoziționarea și relansarea brandului COSMETIC PLANT, alocându-se bugete considerabile pentru cercetare-dezvoltare produse revoluționare. Premergător acestora, s-a investit în efectuarea a două ample cercetări de piață (calitative și cantitative), regândirea identității vizuale corporate, precum și în designul și ambalajele superioare, din sticlă, dedicate noii gamei FaceCare. Suma investită – exceptând bugetul de comunicare – este de aproximativ 100.000 euro.
 
3. Care au fost cele mai recente realizări profesionale?

Cea mai mare realizare profesională a anului 2019 este tocmai această remodelare și relansare cu succes a companiei, după aproape 30 de ani de existență pe piață: prin rebranding și noua extensie de gamă într-un segment superior de preț, cu produse inovatoare unice pe piață, fiind primul producător din România care aduce consumatoarelor o gamă de FaceCare cu formule moderne, bazate pe ingrediente revoluționare cu eficiență superioară.

Business Magazin - Anuarul femeilor de business din Romania

4. Ce v-ați propus pentru anul în curs?

Ne propunem o vizibilitate mai mare în piață prin parteneriate strategice cu rețele de farmacii și magazine de specialitate, bazată pe o strategie de trade inovatoare în acest sens.
Vom continua lansările de produse noi, pregătim surprize interesante pentru consumatoarele noastre și pentru piață, cu lansări programate deja pe luna aprilie.
Participăm și anul acesta la cel mai important concurs internațional pentru recunoașterea calității produselor. În prezent, suntem singurul producător de cosmetice din Europa care a câștigat trei ani la rând Grand Gold Award la categoria de cosmetice a celui mai prestigios concurs internațional de calitate al produsului, World Quality Selections, organizat de Monde Selection la Bruxelles.
În privința investițiilor, vom continua cu secția de producție, achiziționând noi utilaje automate și semiautomate de etichetare a ambalajelor și umplere a acestora. De asemenea, avem în plan și dezvoltarea parcului auto și un nou sediu.
 

5. Ați identificat dezavantaje ale faptului că sunteți femeie în cariera dvs.? Dar oportunități?

Consider că în industria în care activez, a fi femeie este un avantaj competitiv uriaș, mai ales în înțelegerea nevoilor consumatoarelor și evident, în cercetarea și dezvoltarea produselor noi. Toate produsele pe care urmează să le lansăm, le testez, înainte de validare, pe propria piele și le îmbunătățim formulele pînă la obținerea eficienței maxime.
 
6. În ce situații din parcursul dvs.profesional ați fi fost tratată diferit dacă ați fi fost bărbat?

Femeile au luptat din greu pentru egalitatea de șanse și nu consider ca este greu să avem funcții de conducere. Totul ține de deciziile pe care le luăm, prioritățile și obiectivele pe care ni le setăm și pașii pe care îi facem pentru atingerea lor. Nu văd nicio diferență între femei și bărbați din perspectiva business-ului. Consider că o femeie poate conduce o companie la fel de bine cum o poate face și un bărbat. Cel mai important lucru este să nu te abați de la obiectivele setate, să îți urmezi cu încredere calea și să investești în permanență în dezvoltarea ta personală și profesională.
 
7. Ce calități poate aduce o femeie într-o afacere, pe care nu le poate aduce un bărbat?

Așa cum am subliniat și mai sus, consider că nu sunt diferențe majore între calitățile și capacitățile unei femei față de un bărbat, dar dacă ar fi totuși să amintesc ceva în care o femeie ar putea aduce o plusvaloare este intuiția. În experiența mea personală, femeile pot fi mai intuitive decât bărbații și uneori mai curajoase în a-și urma această intuiție.
 
8. Echilibrul între viața personală și profesională: mit sau obiectiv?

Recunosc că mi-a fost mai greu la început, când copii erau mai mici, dar pentru mine familia a fost și este întotdeauna pe primul loc. Nu este ușor să păstrez un echilibru sănătos între familie și business, însă timpul petrecut cu familia și oamenii dragi este extrem de important pentru mine, deci fac tot posibilul să fiu cât mai mult alături de aceștia.
Consider, de asemenea, că este foarte important să ne facem timp pentru pasiunile noastre.
 
9. Sfatul dvs. pentru o tânără care își începe acum parcursul profesional.

Vorbind în calitate de antreprenor, și nu de manager, aș sfătui tinerele care sunt la începutul carierei să își urmeze visul, vocația și valorile în care cred, indiferent de ce spun ceilalți. Pe cele care doresc să lanseze o afacere, le îndemn să își definească, înainte de toate, principiile de business, să își dezvolte competențele manageriale pentru a putea ține pasul cu evoluția companiei. Este necesar, chiar și în cazul unei firme mici, să ai o viziune de ansamblu asupra afacerii, să ai o minimă cultură de business, altfel nu vei reuși să faci salturile către nivelul următor, ori de câte ori evoluția afacerii o cere.
Le îndemn să investească permanent atât în dezvoltarea personală și profesională a lor, cât și cea a angajaților lor.
La fel de important mi se pare – dacă se decid să activeze în domeniul producției - să nu facă niciodată compromisuri în ceea ce privește calitatea produselor, chiar dacă asta ar însemna un profit mai mare.