Interviu Susana Laszlo - BrightBusiness.ro

Interviu publicat pe www.brightbusiness.ro în data de 19.11.2019

https://brightbusiness.ro/susana-laszlo-cosmetic-plant-este-nevoie-de-mai-multa-educatie-in-materie-de-cosmetice/

În urmă cu 28 de ani, Ileana Meșter, farmacistă din Cluj-Napoca, punea bazele unei afaceri de familie. Acum businessul a ajuns la aproximativ 2,5 milioane de euro, iar pentru următorii trei ani, managementul companiei vizează dublarea cotei de piață. Noua strategie implică remodelarea și extinderea portofoliului de produse, prin lansarea de game superioare, precum și repoziționarea brandului Cosmetic Plant în segmentul de consum de produse cosmetice din ingrediente naturale. Despre toate acestea, am stat de vorbă cu Dr. Susana Laszlo, co-acționar al Cosmetic Plant.


Ați lansat o nouă identitate de brand. Care sunt motivele care stau la baza acestei schimbări?

Suntem una dintre cele mai longevive companii de produse cosmetice din România – de aproape 30 de ani folosim inteligența și puterea plantelor pentru a crea produse eficiente de îngrijire a pielii. Piața este ca o ființă vie care se schimbă constant și vine cu noi cerințe și provocări. De asemenea, nevoile consumatorilor sunt dinamice și fluctuante. Pentru a ne alinia la toate aceste realități, am hotărât că este momentul să definim o nouă strategie de business și care să țină pasul cu evoluția pieței și a companiei.

Fiind oameni de stiință și concentrându-ne mai mult pe zona de cercetare, am fost puțin mai modești și discreți pănâ acum. Am crezut că este suficient să facem totul așa cum trebuie în laboratoarele noastre, să creăm produse care pot concura, ca eficiență, cu mărci internaționale de renume.

Am decis să facem totul “ca la carte” și în relația cu piața, pornind de la o diagnoză detaliată de business, cercetări de piață calitative și cantitative pe baza cărora să definim strategia de business pe următorii 5 ani. Pentru a face acest lucru, am apelat la un expert în domeniu, Aliz Kosza – business mentor și strateg.

După luni de analiză și cercetări, am ajuns la concluzia că identitatea vizuală pe care o aveam nu se mai potrivea cu poziționare de brand a companiei. De aceea, am creat noua identitate vizuală, în stil modern și minimalist, care reflectă perfect viziunea și valorile noastre și suține promisiunea noastră de valoare către consumatoare. În paralel, am demarat și procesul de redesign pentru toate ambalajele de produs, în acord cu noua structură de portofoliu și arhitectură de brand, construite pe funcționalitate și utilizare.


Aveți în plan extinderea și remodelarea portofoliului de produse. Ce veți păstra din vechiul portofoliu și care vor fi principalele schimbări?    

Vom păstra majoritatea produselor din portofoliu și le vom remodela după necesitățile clienților. În loc să fie grupate pe ingredientele active naturale și game de produse construite în jurul acestora (așa cum sunt acum), vom avea game de produse specializate: FaceCare, BodyCare, HairCare etc.

La mijlocul lunii noiembrie, vom lansa o nouă gamă de produse superioară și cu ingrediente revoluționare, într-un ambalaj modern, adaptat la noua identitate vizuală a brandului. Gama FaceCare va marca lansarea în premieră pe piața autohtonă a unor ingrediente inovatoare de ultimă generație, cu eficiență dovedită științific: Olea Vitae PLF – ingredient inovator premiat cu Medalia de aur pentru inovație în cadrul In-Cosmetics Global în primăvara acestui an, cel mai important eveniment internațional în domeniul ingredientelor active pentru industria de cosmetice: Acid hialuronic 4D și CBD (canabidiol).


Cum vă imaginați viitorul produselor Cosmetic Plant peste cinci ani?

Potrivit noii strategii de business, câteva dintre obiectivele principale ale companiei sunt repoziționarea brandului Cosmetic Plant în segmentul de consum de produse cosmetice inovatoare din ingrediente active de ultimă generație obținute prin cercetare și testare științifică, remodelarea structurală a portofoliului și redesignul ambalajelor, precum și dublarea cotei de piață în următorii trei ani. Dorim să fim mai vizibili și mai accesibili prin concepte și programe dedicate de trade și, de asemenea, țintim parteneriate strategice cu retaileri de profil.

De asemenea, avem în plan participarea în continuare la cele mai importante concursuri internaționale pentru recunoașterea calității produselor. În prezent, suntem singura companie din Europa care a câștigat trei ani la rând Grand Gold Award la cel mai renumit concurs internațional, World Quality Selections organizat de Monde Selection la Bruxelles.


Ce plan de investiții aveți bugetate pentru următorii trei ani și spre ce vor fi acestea    direcționate?

Am făcut deja investiții în retehnologizare, atât din resurse proprii cât și prin accesarea de fonduri europene. Vom continua procesul de investiții în secția de producție, achiziționând noi utilaje automate și semiautomate de etichetare a ambalajelor și umplere a acestora. De asemenea, avem în plan și dezvoltarea parcului auto și un nou sediu, pentru că cel actual este neîncăpător pentru activitatea pe care o desfășurăm acum.

Cu noile game de produse ne-am propus o creștere anuală a cifrei de afaceri de cel puțin 10%, ceea ce ar menține trendul ascendent din ultimii ani.


Care este segmentul din piața cosmeticelor cu cel mai mare potențial de creștere la ora actuală, în România? Dar pe plan internațional?

În România, produsele de make-up sunt cele mai vândute, în comparație cu cele de skin-care. Piața produselor cosmetice din România nu a ajuns încă la maturitate, așadar potențialul de creștere există. Dar la fel de importantă este și nevoia de educare a populației în această direcție. Așa cum este important să știi ce tipuri de alimente sunt bune pentru organismul tău și ce este sănătos să mănânci, la fel de importantă este și educația în materie de produse cosmetice – pielea are de suferit dacă nu este îngrijită în mod corespunzător.  Iar potențialul de creștere al pieței are legătură cu acest proces de educare.


Cât de mare este la ora actuală concurența pe piața românească a cosmeticelor din ingrediente naturale? Cum intenționați să vă consolidați poziția pe acest segment?

Concurența e uriașă! În ultimii ani, ca răspuns la cerințele și trendurile pieței, au apărut foarte multe produse cosmetice fabricate din ingrediente naturale, de aceea nu mai este o noutate sau un punct diferențiator că folosești ingrediente bio sau vegane. Încă de la început, Cosmetic Plant a folosit inteligența și puterea plantelor și a acordat o atenție sporită cercetării științifice pentru a găsi cele mai bune formule pe baza cărora să furnizăm produse cât mai eficiente. Niciodată nu am făcut rabat la calitatea produselor, iar eficacitatea lor a fost întotdeauna dovedită în laborator sau recunoscută de consumatoarele noastre și la cele mai prestigioase concursuri internaționale în domeniu. Nu ne vom schimba această politică a calității și ne vom pune mereu în acord promisiunea brandului cu valorile pe care ni le asumăm atât prin exprimare cât și prin design. Prin calitatea superioară a produselor și prin educare, ne propunem să reorientăm consumatoarele către produsele locale din ingredinte naturale.

https://brightbusiness.ro/susana-laszlo-cosmetic-plant-este-nevoie-de-mai-multa-educatie-in-materie-de-cosmetice/