Povestea noastră

Povestea noastră

COSMETIC PLANT a însemnat de la bun început numele unei relații cu oamenii, mai degrabă decât numele unor simple produse. Din acest punct de vedere, saltul de la momentul apariției primelor produse până la conturarea încet-încet a brand-ului sau, mai apoi, până la recentul rebranding, poate fi considerat un traseu cu câteva constante: pe de-o parte, certitudinea validată științific a unei uriașe puteri binefăcătoare a plantelor, pe de altă parte, orientarea continuă către nevoile consumatorilor.

De la ce a început tot?

Povestea se deapănă în Cluj-Napoca prin 1991 într-o încăpere de nici 40 mp cu rol atât de laborator, cât și de atelier de producție. Autor, dar și personaj principal al propriei povești este Ileana Mester, o farmacistă cu o experiență, la acea vreme, de peste 20 de ani în cosmetologie.

Asadar, de la ce a început? De la plante și de la credința doamnei Mester ca potențialul acestora poate fi amplificat prin cercetare de laborator, prin știință, prin inovare. A pornit timid, dar încrezător cu creme create în serii mici, mâna ei învârtind în malaxor (improvizat dintr-o oală de fiert rufe la început), mâna ei scriind și lipind etichetele pe produse, mâna ei strângând, mai apoi, noi și noi mâini al clientelor mulțumite, mulțumindu-i.

Cum a continuat?

1997 a fost anul schimbărilor. De la micul atelier al doamnei Mester la o fabrică serioasă locată într-un spațiu adecvat, de la malaxorul improvizat la o linie complet nouă de utilaje profesionale. Pasiunea devenea încet-încet afacere, iar piața confirma asta.

2004 a fost anul saltului calitativ certificat ISO 9001:2000 din partea Dekra Stuttgart.

2007 s-a distins prin finalizarea construirii unei clădiri noi și moderne pentru viitorul sediu al companiei.

2009 se remarcă prin trecerea la conducerea companiei a doamnei Susana László, fiica doamnei Mester.

2013 a fost anul stabilizării: noul sediu va găzdui fabrica, depozitul, dar și birourile administrative. Tot atunci se obține și certificarea GMP (Good Manufacturing Practices – bune practici de fabricație), în acord cu Standardul ISO 22716:2007.

2014 a fost momentul finalizării un proiect de retehnologizare cofinanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională în cadrul căruia s-au achiziționat două utililaje noi de ultimă generație. Capacitatea de producție a crescut cu 70% , volumul ajungând la aproximativ 2,5 milioane de produse pe an.

2019 vine cu schimbări care se vor întinde până în 2020. Este vorba de o elaborată cercetare de marketing, continuată cu un rebranding care include dezvoltarea, în etape, a unui amplu proces de repackaging, dar și de lansare a unor noi produse.

Povestea continuă

Odată cu rebrandingul, COSMETIC PLANT își asumă un teritoriu de comunicare al cărei cupolă o reprezintă ideea de întâlnire cu tine însuți prin mijlocirea întâlnirii cu plantele. Astfel, “Embrace your nature” devine un angajament pe termen lung în sprijinul ideii că brandul COSMETIC PLANT va însoți, va ghida și va încuraja orice dorință sau efort al oamenilor de a se conecta cu ei înșiși prin puterea plantelor, prin puterea naturii.

Povestea brandului & a identității vizuale

Cosmetic Plant. Embrace your nature.

Brandul Cosmetic Plant e una cu propria filosofie, un credential pus la fapte de mai bine de 29 de ani: există o relație intimă, profundă între noi și plante, între noi și natură, viața noastră nefiind decât o serie de ocazii destinate întâlnirii dintre noi și noi, dintre noi și natura noastră. De aici, “embrace your nature”.

În acest fel, Cosmetic Plant își asumă o deschidere spre oameni, spre lume, a cărei cupolă o reprezintă ideea de autocunoaștere, de întâlnire cu tine însuți prin mijlocirea întâlnirii cu plantele, cu miraculosul lor potențial.

Practic ce spune Cosmetic Plant?

Că adevărata putere creatoare și echilibrul se află în egală măsură în interiorul plantelor, precum și în interiorul fiecăruia, fiecăreia.

Mai mult decât atât, că preocuparea pentru produsele cosmetice reprezintă prilejul descoperirii de tine însuți: know yourself, embrace your nature.

Identitatea vizuală, simbolul grafic cu care Cosmetic Plant își semnalizează și semnează comunicarea și produsele sunt edificatoare în acest sens. Pornind de la acronimele C și P (Cosmetic Plant) ilustrăm ideea de “îmbrățișare”, de apropiere, de cunoaștere, punând în centru, în locul ilustrat drept interioritate, intimitate, “Sine”, ilustrarea ideii de plante, de natură.

Iată ce devine “Embrace your nature” astfel: o platformă de comunicare, un angajament pe termen lung în sprijinul ideii că brandul Cosmetic Plant va însoți, va ghida și va încuraja orice dorință sau efort al oamenilor de a se conecta cu ei înșiși prin puterea plantelor, prin puterea naturii.

Cunoașterea, întâlnirile dintre oameni, viața însăși sunt toate un prilej de autodescoperire pentru fiecare. Din interior spre afară.

Embrace your nature.