Povestea noastră, de la un atelier improvizat, la un brand cu 19 premii internaționale de calitate pentru cosmetice pe bază de ingrediente naturale.
Ce reiese atunci când o farmacistă din anii ‘60 și un medic pornesc o afacere de producție de cosmetice? Pe scurt, o companie unde formulele produselor se gândesc cu aceeași strictețe cu care se preparau medicamentele în farmaciile de odinioară și unde îngrijirea pielii este văzută ca un veritabil act terapeutic.
Farmacista aceea din anii 60, este Ileana Meșter - mama mea.
Era o femeie a cărui stil profesional a fost marcat pentru totdeauna de primii ani ai carierei pe care și i-a petrecut lucrând ca farmacista. Erau vremurile în care majoritatea medicamentelor se preparau în farmacie, după o strictețe nenegociabilă pentru fiecare detaliu.
În primăvara anului 1991 în Cluj - Napoca, Ileana Meșter ieșea la pensie, hotărâtă să-și lanseze propria afacere, după o carieră care - dincolo de începuturile din farmacie - a continuat timp de 20 de ani în industria cosmetică.
Și-a improvizat un malaxor dintr-un vas de fiert rufe pe care l-a amplasat într-o cameră de nici 40 de metri pătrați, încăpere care îi servea atât ca atelier cât și ca laborator. Ea gândea rețetele, ea învârtea în malaxor, ea scria și lipea etichetele pe produse.
Medicul cu care și-a pornit afacerea era Tiberiu Meșter, soțul ei și tatăl meu. Anestezist de profesie, după ce își termina munca la spital, tata încărca cremele într-o Dacia 1300 și mergea pe la farmaciile și magazinele naturiste din Cluj - Napoca, punând bazele relațiilor cu primii distribuitori.
Așa a început COSMETIC PLANT.
Al treilea membru al familiei care s-a alăturat afacerii am fost eu - Susana Laszlo, în 1995, fiind convinsă de către membrii familiei să renunț la cariera de pediatru pe care o începusem cu câțiva ani înainte.
Susana Laszlo, Director General
Trecerea de la statutul de medic la cel de muncitoare care și-a petrecut următorii ani ambalând produse și lipind etichete a fost clar o sursă de frământări pentru mine. Acum în schimb, după aproape 30 de ani în companie din care ultimii 15 ca director general, îmi este foarte clar că nu aveam nicio șansă în rolul meu actual dacă nu aș fi început așa.
Tocmai de aceea, acum 10 ani, când fiica mea s-a alăturat companiei, a început la fel ca mine, trecând treptat prin toate departamentele companiei. Astfel, mă bucur să pot spune că astăzi COSMETIC PLANT cuprinde deja trei generații de femei.
Afacerea de familie, dincolo de familie
Evident, pasiunea familiei nu avea cum să devină o afacere dacă nu am fi avut alături o echipă capabilă să facă lucrurile să se întâmple. Mai întâi a fost un agent de vânzări, după care o preparatoare, apoi o ambalatoare și echipa a tot crescut până la cei 38 de oameni, care alcătuiesc colectivul actual de angajați.
Aceștia suntem noi la aniversarea de 30 de ani de COSMETIC PLANT
Ingredientele naturale și cercetarea, împreună din 1991
De la început, mama a cultivat în cadrul companiei focusul pe ingrediente naturale și pe cercetarea foarte strictă al potențialului acestora. Și chiar dacă acel atelier improvizat a fost înlocuit în timp de o fabrică modernă, și pasiunea din familie a devenit o afacere de familie, aceste valori s-au păstrat în COSMETIC PLANT până în ziua de azi.
Astfel, ca un exemplu, compania producea cosmetice vegane, netestate pe animale cu mulți ani înainte ca acestea să fie un trend.
De fiecare dată când citesc review-uri de la femei impresionate de calitatea neașteptată pe care au întâlnit-o în produsele noastre, pun această recunoaștere pe seama stricteții și a focusului pe calitate, pe care mama ni le-a inspirat tuturor.
De la gălbenele și cătină la celule stem din plante
Dacă la început formulele produselor se bazau pe ingrediente tradiționale ca gălbenelele sau cătina, începând cu 2012, ne-am extins aria de ingrediente naturale folosite, înspre inovațiile de ultimă generație de la nivel internațional.
2014 a marcat astfel prima lansare a unor cosmetice produse în România, în premieră de COSMETIC PLANT, pe baza unui ingredient de ultimă oră de la nivel internațional - celulele stem din muguri de argan. Celulele stem vegetale sunt prezente și la ora actuală în gama BAKUCHIOL.
Transformarea inovațiilor momentului în cosmetice accesibile tuturor româncelor a devenit de atunci un element reprezentativ, pentru ceea ce înseamnă COSMETIC PLANT. An de an, producem și lansăm în premieră în România, cosmetice accesibile tuturor româncelor pe baza celor mai noi inovații, validate științific de comunitățile internaționale de profil.
Câteva exemple recente de astfel de premiere:
Lansarea COLAGEN Plus în martie 2024 - gamă care are la bază un complex de 8 tipuri de colagen natural cu acțiune anti ageing, de hidratare și catifelare a pielii.
Lansarea BAKUCHIOL în 2023 - gamă pe bază de Bakuchiol de puritate 99%, o formă vegetală a retinolului extras din planta babchi. Acesta are efecte anti ageing similare cu retinolul fiind mult mai bine tolerat de piele.
Lansarea OMEGA Plus în 2022 - gamă pe baza unui complex de uleiuri vegetale cu Omega 3, 6, 7 și 9 care hidratează și reface bariera de protecție a pielii.
Gama Hyaluron 4D - cu acid hialuronic 4D, combinația a patru tipuri de acid hialuronic, pentru o hidratare net superioară acidului hialuronic tradițional.
Aș menționa aici din nou meritul echipei pentru realizarea acestor premiere.
Dincolo de aprecierea clientelor noastre, calitatea și inovativitatea produselor ne-au adus de-a lungul timpului 19 premii internaționale la cele mai prestigioase competiții de profil, din care majoritatea la Monde Selection - echivalentul premiilor Oscar în industria cosmetică.
Cel mai recent Gold Award Câștigat, pentru Serul Antirid Concentrat cu acid hialuronic 4D.
’Și totuși, cum de nu am auzit până acum de COSMETIC PLANT?’
E o întrebare firească pe care deseori o auzim din partea celor care ne descoperă prima dată produsele, premiile și povestea în general. Răspunsul:
Am subestimat foarte multă vreme importanța marketingului.
Ne-am bazat mai mult decât trebuia pe calitatea excelentă a produselor noastre și pe accesibilitatea lor, și ne-a luat prea mult până să ne convingem de importanța unor investiții mai ample în marketing.
Și în ciuda faptului că avem cliente care au renunțat la branduri de 2-3 ori mai scumpe pentru că obțineau aceleași rezultate cu produsele COSMETIC PLANT, am fost prea discreți și prea modești, prea mult timp.
Astfel am pornit în 2019 un amplu proces de rebranding, proces care a presupus o definire mai clară a identității noastre, un nou design de ambalaje, refacerea site-ului și definirea unei noi structuri a portofoliului de produse.
A reieșit astfel un brand care, dincolo de faptul că te invită să te bucuri de rezultatul pasiunii noastre pentru cosmetice pe bază de ingrediente naturale, te invită să te bucuri de tine, așa cum ești tu.
Un brand care vrem să transmită ceea ce credem noi că putem învăța de la plante. Și anume:
- Faptul că puterea plantelor vine din interior, la fel ca puterea noastră.
- Felul în care arată o plantă nu este neapărat un indicator pentru ceea ce poate să facă. Valabil din plin și-n cazul unei femei.
- Atât plantele, cât și noi, ca femei, avem nevoie de o atenție specială pentru a ‘funcționa’ la capacitate maximă.
În plus, am lucrat intens la consolidarea rețelei noastre de parteneri de distribuție produsele COSMETIC PLANT fiind acum disponibile în Kaufland, Auchan, DM, Carrefour, Farmacia Tei, Bebe Tei, Dr Max, Spring Farma, Emag și sute de alte magazine naturiste și farmacii independente astfel încât să îți fie mai ușor să le găsești atât la raft cât și online.
Nu în ultimul rând, și acest material este o expresie a dorinței noastre de veni mai aproape de tine, astfel încât tu - care citești aceste rânduri - să afli mai multe despre povestea și oamenii care stau la baza a tot ceea ce înseamnă astăzi COSMETIC PLANT. Iar dacă ai ajuns să citești până aici, îndrăznesc să cred că ți-am stârnit interesul.
Așa că te invit să ne urmărești în continuare și, evident, să te bucuri de tine, așa cum ești tu. Face bine tenului.
Cu drag,
Dr. Susana Laszlo
Director General, COSMETIC PLANT.