Cosmetic Plant: Două treimi din business, generate de produsele pentru îngrijirea tenului

Cluj-Napoca, 22 iulie 2014                      

Românii sunt tot mai interesaţi de produsele destinate îngrijirii tenului, acesta fiind şi motivul pentru care Cosmetic Plant, unul dintre cei mai cunoscuţi producători autohtoni de produse cosmetice, realizează circa 65% din business-ul anual pe acest segment.

„Dincolo de interesul tot mai mare al românilor pentru un ten frumos, un alt motiv pentru care cca. 65% din cifra de afaceri a Cosmetic Plant în 2013 a fost reprezentantă de produsele din acest segment este şi faptul ca acestea sunt cele prin care ne-am făcut cunoscuţi pe piaţă”, a declarat Susana Laszlo, Director General al Cosmetic Plant.

Aceasta a subliniat că, pe locul al doilea în topul vânzărilor, se află produsele pentru protecţia solară, cu cca. 18% din business-ul din 2013, urmate de cele pentru îngrijirea părului, cu cca. 10%. Restul ponderii din business-ul companiei este reprezentat de produsele pentru corp şi de cele pentru mămici. Potrivit reprezentantei companiei, procentele ar urma să rămână neschimbate şi în acest an.

„Vânzările de cosmetice au un pronunţat caracter sezonier şi acest lucru nu este valabil doar la produsele de protecţie solară care, desigur, sunt căutate mai ales în această perioadă. De exemplu, produsele pentru îngrijirea tenului şi cremele de mâini se vând cel mai bine în sezonul rece, iar produsele antiacnee, anticelulită şi cele destinate îngrijirii părului au o vânzare mai bună în sezonul cald”, a subliniat Susana Laszlo.

În ceea ce priveşte produsele pentru protecţie solară, ponderea mare din business este determinată mai ales de educarea continuă a consumatorilor, care au devenit tot mai conştienţi de pericolul cancerului de piele şi a îmbătrânirii premature a pielii din cauza radiaţiilor solare. Raportat la acest tip de produse, emulsiile pentru plajă însumează 55% din vânzări, restul de 45% împărţindu-se în proporţie aproximativ egală între emulsiile pentru accelerarea bronzării, uleiurile de plajă şi produsele de îngrijire după plajă.

2.600 de produse vândute zilnic

Dincolo de împărţirea pe gamele principale de produse, Cosmetic Plant vinde zilnic, prin toate canalele folosite, cca. 2.600 de produse.

„În acest moment capacitatea de producţie a fabricii noastre din Cluj-Napoca este de 1,5 milioane de produse pe an, urmând să fie majorată în toamna acestui an, odată cu finalizarea unui amplu plan de investiţii”, a mai spus Susana Laszlo.

Aceasta a subliniat că, pentru anul în curs, compania mizează pe un avans de 10% a cifrei de afaceri, la peste 1,7 milioane de euro, comparativ cu 2013.

 

# # #

 

 

Despre Cosmetic Plant

Cosmetic Plant este unul dintre cei mai cunoscuţi producători de produse cosmetice din România. Afacere de familie înființată în 1991 la Cluj-Napoca, compania a adus în prim-plan calitatea produselor fabricate. Farmacista Ileana Mester, fondatoarea Cosmetic Plant, cu o experiență de peste 20 de ani în cosmetologie, a crezut în puterea pe care natura o poate conferi științei și a mizat pe folosirea ingredientelor naturale în toate produsele sale.

În 2013 compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro, fiind prezentă la nivel național în rețelele Cora Hypermarche România, XXL Mega Discount, DM DrogerieMarkt, Profi, în farmaciile Catena, Centrofarm și Remedia,  în Plafar și alte magazine naturiste din țară, precum și pe plan extern în țări precum Canada, Grecia, Italia, Germania, Liban, Emiratele Arabe Unite, Azerbaijan şi Austria.

În prezent, portofoliul Cosmetic Plant include 92 de produse, împărțite în 16 game sortimentale, grupate în funcție de ingredientul activ principal (argan, Q10, ceai verde, cătină, gălbenele etc.) sau de utilizarea produsului (protecție solară, îngrijirea părului etc).

Acestea pot fi găsite în rețelele enumerate mai sus, dar și în alte magazine naturiste din țară sau pe magazinul online al producătorului: shop.cosmeticplant.ro.

 

# # #