Pandemia a înfrânat creșterea Cosmetic Plant în 2020

Articol publicat pe https://revistaprogresiv.ro in data de 9 dec. 2020.

Articolul complet poate fi citit AICI.

https://revistaprogresiv.ro/stiri/cosmetic-plant-afaceri-constante-2020

Deși a lansat produse noi, vânzările online au crescut semnificativ, iar numărul unităților de retail care îi listează produsele s-a majorat, producătorul român Cosmetic Plant raportează afaceri constante în 2020. Pentru acest an, Susana Laszlo, director general și acționar, estimează o cifră de afaceri de 11,3 milioane lei, nu mult diferită de cea din 2019, care a fost de 11,5 milioane lei.

”În pofida consumului redus cauzat de pandemie, pe primele 10 luni suntem mulțumiți de rezultate. Am reușit să echilibrăm veniturile prin parteneriatele strategice, prin vânzările online, dar și prin listarea în 136 de magazine Kaufland. Am reușit să implementăm cam toate proiectele pe care ni le-am propus pentru acest an, cu excepția câtorva campanii din offline, pe care doar le-am decalat până s-au redeschis mall-urile”, declară Susana Laszlo. Referitor la parteneriatul cu Kaufland, ea detaliază că sunt disponibile în medie 30 de SKU-uri, acestea fiind distribuite în unitățile retailerului în funcție de zonele în care sunt prezente magazinele.

”Anul acesta ni s-a reconfirmat că există interes pentru produsele noastre din partea retailerilor, de aceea credem că în 2021 vom reuși să ne mărim prezența și pe rafturile altor IKA”, afirmă managerul.

Compania mai este prezentă la nivel național în rețelele Auchan, Carrefour, Cora și dm DrogerieMarkt. În prezent, portofoliul producătorului include peste 140 produse ce se pot achiziționa și din magazinul online al producătorului, www.cosmeticplant.ro.

Produsele deja consacrate, tradiționale, au înregistrat cea mai bună dinamică pe parcursul anului care se încheie. Cremele de mâini au avut vânzări mai mari cu 24%, produsele cu Vitamina C Plus cu 20%, vedetele fiind cremele pe bază de gălbenele, care au avansat cu 30%. Rezultate foarte bune au obținut și produsele din noua gamă Face Care, lansate anul trecut în noiembrie, care acum alcătuiesc gama fusion. După primele 10 luni ale anului 2020, gama fusion a reprezentat 20% din totalul vânzărilor valorice în categoria Face Care. Cum era de așteptat, în perioada ianuarie – octombrie 2020 vânzările din online s-au majorat cu 73%, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.  

Managerul Cosmetic Plant consideră că 2020 a fost un an dominat de incertitudine, de aceea prudența a fost cel mai indicat mod de a reacționa, atât din punct de vedere al sănătății, cât și al consumului. De asemenea, s-a văzut foarte clar interesul consumatorilor pentru producătorii locali, pe de o parte pentru a susține business-urile locale, iar pe de alta pentru că în perioada de lockdown bunurile de import au ajuns mult mai greu în țară. Susana Laszlo este de părere că se simte din ce în ce mai mult nevoia revigorării pieței tradiționale, mai ales că portofoliul marilor rețele de retail se raportează la un număr limitat de articole.

”Pentru noi, 2020 a fost anul inovației și al lansărilor. Am continuat procesul de redesign la gama essential și am lansat produse noi conform planului de inovație: gama OZON Sun Care, cu creme și emulsii de protecție solară bazate pe un ingredient inovator - uleiul de măsline ozonizat, 3 ape micelare, fiole cu acid hialuronic 4D, fiole cu Vitamina C Tetra și 3 seturi de îngrijire SKIN BOOST, dezvoltate pentru nevoile speciale ale tenului 30+, 40+, 50+. Tot la categoria lansări, se înscriu și noile ambalaje pentru produsele noastre clasice, mainstream”, detaliază directorul general al companiei. Ea crede că și în următorii ani, consumatorii vor pune accent pe produse locale, autohtone, și mai ales pe produse naturale.

Cât despre planurile și strategia pentru 2021, acestea au fost setate încă din 2019. Compania va continua procesul de repoziționare a brandului, de restructurare a sortimentației și de facelift al produselor din gama essential. De asemenea, va investi în dezvoltarea magazinului online și valorizarea pieței locale, prin atragerea de noi parteneri.

”Avem în plan să diversificăm atât gama essential, cât și fusion. Ca urmare a faptului că de la an la an ne-am extins sistemul de distribuție și am crescut prezența noastră în piață, precum și în urma diversificării categoriilor de produse, vor fi necesare noi investiții în automatizarea proceselor de producție și în mărirea spațiului de depozitare. Avem în vedere investiții și în dezvoltarea sistemului informatic și de gestiune. Dar cea mai importantă investiție pe care o avem în vedere pentru anul viitor, prin fonduri europene, este construirea unei noi fabrici”, afirmă Susana Laszlo.