La mijlocul acestui an, am anunțat un parteneriat cu Fundația Renașterea, prin care ne angajam în proiectul de strângere de fonduri pentru finanțarea Unității Mobile de Diagnostic. Câte 1 leu din vânzarea fiecărui produs din gama recent lansată Vitamin C Plus este direcționat către această cauză.

În tot acest timp, am comunicat prin intermediul miilor de produse din gama Vitamin C Plus, prezente atât în marile lanțuri comerciale, cât și în magazinele naturiste sau farmaciile din țară – importanța prevenției când vine vorba de cancerul de sân prin controale medicale periodice de specialitate. Totodată, am fost prezenți sau implicați în diverse acțiuni ale Fundației precum Pink-nic, Happy Run- Race for the Cure sau evenimentul de Iluminare în Roz la Ateneul Roman.

În luna Octombrie ne-am propus să realizăm o serie de acțiuni de conștientizare prin intermediul unei Campanii proprii pe canalele de comunicare Cosmetic Plant cu ocazia Breast Cancer Awareness Month. Astfel, cu ajutorul informațiilor și statisticilor din partea Fundației, am pregătit o serie de materiale educaționale având ca subiect principal prevenția cancerului de sân în rândul femeilor.

Pentru o imagine de ansamblu completă pe această temă, tot cu sprijinul Fundației am reușit să realizăm o serie de interviuri cu Dna Mihaela Geoană – Președinte Fondator Fundația Renașterea, Dl. Dr. Adrian Hannna – Medic Primar Chirurgie Generală, Doctor în Științe Medicale și cu Anamaria Bordea – pacientă învingătoare în lupta împotriva cancerului de sân, toate disponibile pe blogul nostru. 

De unde a pornit însă decizia de a ne implica în acest proiect? De ce este importantă cauza Fundației și care sunt rezultatele dorite? – Sunt întrebări la care ne va răspunde Dna Susana Laszlo – Director Comercial Cosmetic Plant, în cadrul interviului care încheie seria începută cu ocazia Breast Cancer Awareness Month.

Susana Laszlo – Director Comercial Cosmetic Plant

Susana Laszlo

1. Ce v-a motivat să vă implicați în proiectul de strângere de fonduri pentru Fundația Renașterea?

Aș putea spune că au fost mai mulți factori care au contribuit la acest aspect.

Având pregătirea și experiența profesională inițială în domeniul medical, sunt familiarizată cu importanța prevenției când vine vorba de maladii grave precum cancerul de sân. De aceea, în cadrul Cosmetic Plant, am introdus un program de screening de bază pentru boli maligne în rândul angajaților companiei prin intermediul asigurării medicale private de care aceștia beneficiază.

Totodată, de-a lungul timpului, tot mai multe persoane din cercuri apropiate au fost diagnosticate cu diverse forme de boli maligne in diferite stadii, unele chiar în faze avansate. Acest lucru nu doar m-a îngrijorat, ci m-a și făcut să mă gândesc serios la modalitățile prin care aș putea contribui la o schimbare în acest sens.

De mai bine de 10 ani, ca și companie am fost implicați în diverse cauze, începând de la donarea unui procentaj din cifra de afaceri către orfelinate și până la aprovizionare cu mâncare un adăpost de căței din apropierea Clujului. Astfel am avut ocazia să văd impactul pe care îl are un gest caritabil în comunitatea în care trăiesc, lucru care îmi dă speranță că fiecare dintre noi poate contribui în măsura în care își permite, la o schimbare semnificativă de care să beneficieze întreaga societate.

Având aceste aspecte în vedere cât și faptul că sănătatea este una dintre principalele noastre preocupări, fie că vorbim de sănătatea pielii clientelor noastre sau de starea de sănătate a colegilor noștri, decizia de a sprijini cauza Fundației Renașterea a fost una firească, naturală.

 2. De ce este importantă cauza Fundației pentru dvs?

Deoarece cred cu tărie în misiunea Fundației de a aduce la cunoștința populației importanța adoptării unui stil de viață sănătos, de educare asupra riscurilor pe care le presupune această boală și cel mai important, de formarea unor mentalități care înțeleg necesitatea prevenției.

Din păcate, în România stăm destul de rău la acest capitol. Sunt tot mai multe cazuri noi de cancer mamar în rândul tinerelor, rata de supraviețuire în cazul diagnosticării este sub media europeană, iar prezentarea la medic se face de regulă mult prea târziu, când șansele de reușită ale tratamentului sunt aproape nule.

Consider că lipsa educației medicale împreună cu resursele financiare limitate sunt printre principalele cauze care ne-au adus în această situație nefavorabilă, or Fundația Renașterea tocmai asta își propune să combată prin acțiunile pe care le desfășoară. Rezultatele obținute în cei 18 ani de activitate ale Fundației ne arată că, prin perseverență și dedicare, schimbarea statisticilor în favoarea nostră este chiar posibilă.

3. Care sunt rezultatele pe care doriți să le atingeți în urma acestui parteneriat?

Rezultatul ideal ar fi ca prin această acțiune să reușim să oferim fiecărei femei din România, posibilitatea de a avea acces la servicii medicale de diagnosticare precoce a cancerului de sân. Sunt conștientă însă de faptul că acest lucru nu se poate întâmpla peste noapte, și este nevoie înainte de toate, să întărim cultura educațională în materie de prevenție.

Dacă prin comunicarea acestui mesaj fie în online, fie pe ambalajele tuturor produselor din gama Vitamin C Plus, dar și prin acțiunile de conștientizare proprii prin intermediul Cosmetic Plant, am contribuit la diagnosticarea precoce a unei paciente, din punctul meu de vedere acesta este deja un rezultat de succes.  

4. Ați avut ocazia să întâlniți din persoanele pe care le deservește Fundația Renașterea? În ce condiții? Care a fost impresia dvs?

Desigur. Am întâlnit persoane care au pierdut în totalitate orice fel de speranță, cât și persoane în stadii avansate foarte optimiste.

Am putut observa și diferența în cazul diagnosticării precoce, deoarece un prognostic optimist susține automat și gândirea pozitivă, care are un rol important în procesul de vindecare al pacientei.

 5. Gândindu-vă la viitorul femeilor din România și situațiile pe care le înfruntă, care sunt grijile dvs în privința lor? Dar speranțele?

Sunt multe griji care mă frământă când vine vorba de viitorul femeilor din țara noastră, dar în același timp, am speranță.

Speranța că la un moment dat va exista o reglementare prin care toate femeile să beneficieze de servicii medicale de diagnosticare, indiferent de mediul lor de proveniență, în mod gratuit și de ce nu - obligatoriu. Am speranța că se va pune accent pe educarea generațiilor actuale și viitoare în privința riscurilor pe care le presupune un diagnostic de acest fel.

Speranța că va exista educație medicală potrivită, aplicată încă din școală. Speranța că atitudinea de ”mie nu mi se poate întâmpla” să se poată transforma în ”am grijă să nu mi se întâmple”. Deoarece doar atunci, când mentalitățile vor fi complet schimbate, vom putea spune într-adevăr că grijile au fost spulberate.

Până atunci, rămâne speranța. Speranța și micile acțiuni și gesturi caritabile prin care să alinăm puțin din grijile femeilor care au nevoie de asta.

 6. Care este modalitatea dvs de a-i inspira pe cei din jur să participe în astfel de cauze? Ce mesaj ați transmite, pentru a încuraja comunitatea noastră să se implice mai mult?

Încep cu cei apropiați mie – familie, colegi, prieteni, deoarece această abordare are un efect de bulgăre. În acest fel ajung și ei la rândul lor să își încurajeze familiile, prietenii, cunoștințele, să ia atitudine atât asupra propriei stări de sănătate, cât și a celor dragi lor. Și tot așa, mesajul se propagă mai departe și sper că, într-un final ajunge în timp util la cine trebuie.

Desigur, implicarea și susținerea Fundației Renașterea care dispune deja de logistica necesară pentru a aduce rezultate concrete, prin strângerea de fonduri pe care să le folosească în acest scop, este o altă metodă de a inspira. Exemplul prin acțiunile proprii este întotdeauna o modalitate eficientă de a-I încuraja și pe cei din jur să acționeze la fel.

Mesajul pe care l-aș transmite comunității noastre este foarte simplu: Implicați-vă. Cât puteți, când puteți și pe cine puteți, ajutați. Orice formă de sprijin este binevenită la nevoie – o vorbă blândă, o vizită la spital, o masa caldă, o sumă de bani donată. Indiferent de felul în care alegem să ne oferim ajutorul, cel mai important este să acționăm întotdeauna din bunăvoință, din suflet.